Thema’s

Doelen
  1. Herstel van contact op alle niveaus.
  2. Herkennen en bevrijden van iemands potentieel.
  3. Houdings- en aandachttraining, ervaringsmatige bewustzijnsontwikkeling.
  4. Patronen herkennen en oplossen van blokkades.
  5. Ontwikkelen en toepassen van adequate coachingsvaardigheden.
  6. Inzicht in interactieve dynamieken en de competentie om systemische interventies te doen.

Theoretisch kader

  • Visie op integrale bewustzijns- en evolutionaire ontwikkeling ( Wilber, Beck & Cohan).
  • Persoonlijke- en transpersoonlijke ontwikkelingsfasen (Almaas, Knibbe, Siegel).
  • Basispatronen van de psyche (Almaas, Johnson, Knibbe, Wolf e.a.).
    • Symbiose, hechting, verbinding.
    • Separatie, differentiatie, individuatie, autonomie.
    • Afweermechanismen, overdracht.
    • Innerlijke criticus, vrije wil.
    • Weerstand, boosheid, verlangen.
  • Emotiemanagement en stressregulatie (Gilbert, Siegel).
  • Het functioneren van menselijke systemen, (Agazarian, Graves, Koestler).
  • Spirituele basisprincipes  (Adyashanti, Foster, Chodron, Kabat-Zinn, Nisargadatta).
    • Overgave en daadkracht.
    • Autonomie en verbinding.
    • Mindfulness, compassie.