Thema’s
Doelen
- Herstel van contact op alle niveaus.
- Herkennen en bevrijden van iemands potentieel.
- Houdings- en aandachttraining, ervaringsmatige bewustzijnsontwikkeling.
- Patronen herkennen en oplossen van blokkades.
- Ontwikkelen en toepassen van adequate coachingsvaardigheden.
- Inzicht in interactieve dynamieken en de competentie om systemische interventies te doen.
Theoretisch kader
- Visie op integrale bewustzijns- en evolutionaire ontwikkeling ( Wilber, Beck & Cohan).
- Persoonlijke- en transpersoonlijke ontwikkelingsfasen (Almaas, Knibbe, Siegel).
- Basispatronen van de psyche (Almaas, Johnson, Knibbe, Wolf e.a.).
- Symbiose, hechting, verbinding.
- Separatie, differentiatie, individuatie, autonomie.
- Afweermechanismen, overdracht.
- Innerlijke criticus, vrije wil.
- Weerstand, boosheid, verlangen.
- Emotiemanagement en stressregulatie (Gilbert, Siegel).
- Het functioneren van menselijke systemen, (Agazarian, Graves, Koestler).
- Spirituele basisprincipes (Adyashanti, Foster, Chodron, Kabat-Zinn, Nisargadatta).
- Overgave en daadkracht.
- Autonomie en verbinding.
- Mindfulness, compassie.